Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Λαϊκή κιθάρα κατασκευής Άρι Απαρτιάν, 1969


Περί οργανοποιίας 



 Η πρώτη επαφή με μια ρεμπετοκιθάρα Απαρτιάν μου έκανε ζημιά: αναστατώθηκα με τον ήχο και θέλησα  οπωσδήποτε να αποκτήσω μία, κι ας μην ξέρω να παίζω (ρωτώντας κάποτε τη γνώμη του σπουδαίου οργανοποιού Παναγιώτη Καφετζόπουλου για τις Απαρτιάν, με αποστόμωσε, λέγοντας πως: „είναι  α π ό κ τ η μ α!“)!

Μετά από περίπου 1,5 χρόνο αναζήτησης, κατάφερα να βρω μια λαϊκή κιθάρα κατασκευής Άρι Απαρτιάν.

Πωλητής της ήταν ο συλλέκτης δίσκων γραμμοφώνου και οργάνων Σταύρος Κουρούσης, ο οποίος στην αγγελία πώλησης την περιέγραφε σε „άριστη κατάσταση“. Στην τηλεφωνική μας επικοινωνία μάλιστα, μου επεσήμανε ότι ήταν προσφάτως επισκευασμένη από τον κ. Τάσο Κατσίφη, συνεργάτη του γνωστού οργανοποιού κ. Κλεφτογιάννη.

Επειδή στάθηκε αδύνατον να δω και να δοκιμάσω προσωπικά το όργανο, το έκανε για λογαριασμό μου φίλος, πολύ καλός ρεμπετοκιθαρίστας, όπου και με τη βοήθειά του κλείσαμε την αγορά.

Με την πρώτη ευκαιρία, και με μεγάλη αγωνία και χαρά παρέλαβα το όργανο στην εξής «άριστη κατάσταση»:

 
·         καπάκι: ένα μικρό ράγισμα (περίπου 6cm) από χτύπημα, κάποιες γρατζουνιές και σημάδια από χτυπήματα, γενικά σε καλή κατάσταση.
 
·         φιγούρα (από πλαστικό): αντικαταστάθηκε από τον κ. Κατσίφη (celluloid κομμένο στο χνάρι της παλιάς φιγούρας), σωστή δουλειά.
 
·         κάτω καβαλάρης: αυθεντικός, πολύ καλή κατάσταση. Φαίνεται να είχε ξεκολλήσει και ξανακολληθεί παλιότερα, όντας καλά πακτωμένος μεν, αλλά το παλιό κόλλημα-επισκευή επιεικώς απαράδεκτο.
 
·         πλάτη (από κόντρα πλακέ, χαρακτηριστικό των Απαρτιάν!): δύο παλιά, αριστοτεχνικά επισκευασμένα ραγίσματα (περίπου 2cm έκαστο, μετά βίας διακρίνονται) κοντά στην ένωση με τα πλαϊνά, κατά τ’ άλλα σε πολύ καλή κατάσταση.
 
·         πλαϊνά: άριστη κατάσταση.

·         ταστιέρα: πεντακάθαρη, τάστα σε άριστη κατάσταση.

·         πάνω καβαλάρης: αυθεντικός, άριστη κατάσταση.
 
·         καράολο: πολύ καλή κατάσταση.

·         κλειδιά: τα παλιά (χαλασμένα) αυθεντικά κλειδιά αντικαταστάθηκαν από τον κ. Κατσίφη με εξίσου παλιά κλειδιά της δεκαετίας του ’70, με το αιτιολογικό „της παλαιότητας των κλειδιών για λόγους αυθεντικότητας και λόγω του γεγονότος ότι τα σημερινά μοντέρνα κλειδιά λόγω διαστάσεων δεν θα ταιριάζουν“.

Φαντάζει σωστό το σκεπτικό, με τη διαφορά όμως ότι στην πράξη τα «νέα» κλειδιά ήταν σχεδόν άχρηστα!

·         και τέλος: το μπράτσο στην ένωση του τάκου με το σκάφος φανερά ξεκολλημένο.


Σχετικά με το τελευταίο: σε (έμμεση είναι η αλήθεια) επικοινωνία, τόσο ο πωλητής, όσο και ο επισκευαστής, υποστήριξαν:

1)       ο μεν ότι „δε θυμάται να υπήρχε τέτοιο πρόβλημα“,

2)       ο δε ότι „αν συνέβει κάτι τέτοιο, είναι λόγω ξηρασίας της ατμόσφαιρας ή χτυπήματος“!

Δεν είμαι οργανοποιός, ούτε βέβαια διεκδικώ το ρόλο χειροτέχνη. Έχοντας πάντως θητεία στη βαρέα βιομηχανία (και φυσικά όχι στον ελλαδικό χώρο), πιστεύω πως έχω καλή αντίληψη του τί ακριβώς είναι και εξυπηρετεί μια ένωση δύο ξένων σωμάτων. Και στην προκειμένη μπορώ να πω με βεβαιότητα, πως μήτε από ξηρασία συνέβει η αποκόλληση, μήτε από χτύπημα!

Όχι ότι τέτοιες ζημιές δε συμβαίνουν και είναι φυσικά επισκευάσιμες, απλά: σιχαίνομαι το θέατρο και τις -κατά τον Καβάφη- „πολλές κινήσεις και ομιλίες“…

Κι επειδή στο ιστορικό αυτό όργανο, αλλά πολύ περσότερο στην καλή μου διάθεση δεν πρέπουν ούτε αξίζουν βαρυθυμίες λόγω φτηνής συμπεριφοράς εμπορίσκων, δεν έμεινε και άλλη επιλογή: απ’ τ’ αυτί και στο μάστορα!

Την αποκατάσταση ανέλαβε ο κατασκευαστής κιθάρας  Thorsten Lietz, ο οποίος:

α) αφού εξέτασε την κιθάρα, απαρίθμησε τις επισκευές περιορισμένος στα απολύτως απαραίτητα, ώστε να μην αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του οργάνου,

β) ανέλυσε λεπτομερώς το κοστολόγιο, υπογραμμίζοντας ο ίδιος πως „είναι τεχνίτης, πράγμα που σημαίνει ότι η δουλειά που ενδεχομένως θα προκύψει μπορεί να διαφοροποιηθεί κατά +20% της συμφωνηθείσας τιμής, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα φροντίσει να μ’ ενημέρωσει πρωτού προχωρήσει“.

Συμφωνήσαμε σε:

·         επανατοποθέτηση μπράτσου (διαδικασία γνωστή ως neck reset) με όλα τα παρελκόμενα (τρίψιμο κ.λ.),

·         εσωτερική ενίσχυση του ραγίσματος του καπακιού (το ράγισμα ήταν ισχνό, έτσι το άνοιγμα του καπακιού ευτυχώς όχι απαραίτητο),

·         αλλαγή κλειδιών με γιαπωνέζικα Gotoh, εξαίρετα στη χρήση όσο και στην όψη (και το κυριότερο: μια χαρά ταίριαξαν οι διαστάσεις, μονάχα οι τρύπες ανοίχτηκαν με το δράπανο ελαφρώς μεγαλύτερες, κύριε Κατσίφη!).

Όπως έγραψα, ο κάτω καβαλάρης στην τωρινή κατάσταση είναι καλά πακτωμένος και μια επανατοποθέτηση θα ήταν ίσως επιζήμια για το καπάκι, έτσι και δε κρίθηκε στην παρούσα φάση απαραίτητη.

Με νέο λουστράρισμα (και συνεπώς στοκάρισμα και τρίψιμο) δεν θέλησα επίσης να μπλέξω...η κιθάρα δε κρύβει τα χρόνια της και είναι ιδιαίτερα ελκυστική!

Ο μάστορας εκπλήρωσε τη συμφωνία μας με μεράκι, γνώση και συνείδηση, δίνοντας επιπλέον και εγγύηση 6 μηνών για οτιδήποτε προκύψει (Danke für alles, lieber Thorsten!). Η τελική τιμή δε (λαμβάνοντας υπόψην ότι τα κλειδιά της επιλογής μου ήταν σχετικά ακριβά) δεν ήταν καθόλου υψηλή.




1. Και το όνομα αυτής: "Κωστής" (φόρος τιμής στον Μπέζο)! Έτοιμη για νέες συγκινήσεις!


 
2. Η πυρογραφία, ίδια με αυτή του μεγάλου αδελφού Γρηγόρη, αλλά με Α. αντί για Γ. Εγγυημένος ήχος!


 
3. Λεπτομέρεια από το καπάκι.



4. Λεπτομέρεια από το τελείωμα της ταστιέρας. Φοράμε 11άρες Pyramid silver.


 
5. Το κλασσικό καράολο των αδελφών Απαρτιάν.



6. Τα νέα κλειδιά (μαύρες βίδες, εβένινα αυτάκια!).


Όσο για τον ήχο...βγαλμένος θαρρείς από τις ηχογραφήσεις του Περιστέρη, ισορροπημένος, ζεστός και ξύλινος, καντίνια που μαχαιρώνουν όλο γλύκα, σκαφτή μπασαδούρα!

Όντας ατάλαντος τριχορδάς, ομολογώ πως πάντα ζήλευα τους ρεμπετοκιθαρίστες! Τουλάχιστον τώρα δεν υστερώ σε τίποτα σε ό,τι αφορά το όργανο! Όσο για ηχητικά δείγματα...οψόμεθα (ας μάθω πρώτα να παίζω αξιοπρεπώς μπουζούκι!).


Υπόμνημα:

Χρήσιμες πληροφορίες (ίσως και οι μοναδικές που υπάρχουν) σχετικά με τους αδερφούς Απαρτιάν θα βρείτε εδώ.

Χαρακτηριστικό δείγμα παιξίματος μιας κιθάρας Γρ. Απαρτιάν μπορείτε να δείτε και ν’ ακούσετε εδώ.



Πίκινος

17 σχόλια:

  1. ως ο "φίλος, πολύ καλός ρεμπετοκιθαρίστας" (χειροκροτήματα), οφείλω να πάρω και δημόσια τις ευθύνες μου για το άνοιγμα στην ένωση μπράτσο/καπάκι.
    η κιθάρα παρέμεινε αρκετές εβδομάδες σπίτι μου. την έπαιξα ελάχιστα για να μην την φθείρω (κυρίως τις χορδές), παρ' ό,τι είχε άριστο γλυκό ήχο!
    προς το τέλος πρόσεξα την ρωγμή αλλά λόγω τρεχαμάτων δεν την πήγα στον μάστορα (ασυγχώρητο, δέκα λεπτά από το σπίτι μου με τα πόδια). δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω τον πωλητή ή τον επισκευαστή, οι οποίοι άλλωστε αν υπήρχε αρχικά η σχισμή θα είχαν φροντίσει την επισκευή της. όταν την παρέδωσα πάντως δεν ήταν ανησυχητική.
    επίσης στο ίδιο ακριβώς σημείο είχα και άλλα όργανα μεγαλύτερης ηλικίας που δεν παρουσίασαν κάποιο πρόβλημα.
    όσο για τα κλειδιά, πιστεύω πως καλώς μπήκαν παλιά. απλώς χρειάζεται υπομονή να δουλευτούν για να στρώσουν, και όχι αλλαγή με σύγχρονα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητε Πικινε

    Ξεχνας να αναφερεις οτι με δικη σου ευθυνη ι κιθαρα εκανε ενα μικρο ταξιδακι απο Αθηνα προς Γερμανια αυτο ομως δεν το αναφερεις καθολου πραγμα που σαφως μπορει να δημιουργησε καποια πραγματα τα οποια εγω ποτε δεν ειχα δει ,η κιθαρα οταν εφυγε απο τα χερια μου και του Τασου Κατσιφη δεν ειχε κανενα προβλημα ουτε ανοιγματα ουτε τιποτα γι αυτο αλλωστε εγινε και η επισκευη σε ολα της τα μερη οπου διαπιστωθηκε ελλατωμα ,τα κλειδια ηταν σαφως λειτουργικα χωρις προβληματα αλλα σαφως και καλα εκανες επελεξες τα gotto που ομως ειναι πολυ μεταγενεστερα και οχι της εποχης που φτιαχτηκε η κιθαρα ,γι αυτο αλλωστε και ο μαστορας προτιμησε τα παλια κλειδια για λογους αισθητικης και ιστορικοτητας ,οσοι ξερουν απο παλια οργανα οταν μιλαμε για αριστη κατα σταση εννοουμε πληρως ανακαινισμενο οργανο οχι εντελως καινουργιο ,πραγμα που σημαινει οτι σαφως θα εχει τις φθορες του χρονου.
    Κατα τα αλλα εγω ως μουσικος εχω την συνειδηση μου ησυχη οτι παρεδωσα σε μουσικο οργανο ιστορικο σαφως πολυ καλα επισκευασμενο

    Σταυρος Κουρουσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Σταύρο,

    σαφέστατα και με δική μου ευθύνη παρέλαβα το όργανο από τη στιγμή που έφυγε από τα χέρια σου, αυτό άλλωστε το είπαμε και τηλεφωνικά και δεν είναι μυστικό (όπως και το γεγονός ότι είναι στη Γερμανία το όργανο).

    Το άνοιγμα στο καπάκι φαίνεται ήδη από τις φώτο της αγγελίας σου (πχ εδώ: http://forum.kithara.gr/index.php?action=classifieds;sa=view;id=19870) και φυσικά μέχρι να πάρεις το όργανο στο χέρι, δε μπορείς να το διακρίνεις. Κοίτα εδώ, στη φώτο νο. 3, αριστερά κάτω από τον καβαλάρη το μικρό χτύπημα απ’ όπου ξεκινάει το σκίσιμο. O τσαμπουκάς πάνω στο καπάκι φαίνεται ξεκάθαρα, μόνο που τώρα επισκευάστηκε εσωτερικά και δε διατρέχει κίνδυνο.

    Τα κλειδιά εξυπηρετούν ένα σκοπό (είσαι επαγγελματίας και το γνωρίζεις καλύτερα από μένα), και τα συγκεκριμένα (τα έχω κρατημένα) ήταν σκουριασμένα και στριφνά, δύσκολα στο γύρισμα, χώρια που ξεκούρδιζε συνεχώς το όργανο. Το μόνο τους πλεονέκτημα ίσως σε σχέση με τα τωρινά, είναι ότι έχουν 2 τρύπες όπου μπορείς να περάσεις τη χορδή και το περιθώριο στο καράολο είναι πράγματι τσίμα-τσίμα.

    Αλλά στην τελική, τα κλειδιά δεν ήτανι το πρόβλημα: το ξεκόλλημα του μπράτσου όμως (πώς να φανεί από τις φώτο;) ήταν! Το τελικό μου συμπέρασμα Σταύρο, είναι ότι „σινιάρισες“ στο ελάχιστο το όργανο για να βγάλει ήχο (και τον έβγαζε και πριν την τελική επισκευή!), μόνο που οι τσαπατσουλιές το έκαναν (αν υποθέσουμε ότι δεν είχε ξεκολλήσει όταν το παρέλαβες από τον Κατσίφη) χειρότερο.

    Ασφαλώς και δε περιμένω καινούργιο όργανο αυτής της ηλικίας (άλλο η φθορά του χρόνου όμως και άλλο η βλάβη), αλλιώς θα αγόραζα καινούργια κιθάρα. Θα το έβρισκα όμως περσότερο τίμιο να μου πεις από την αρχή ότι „η κιθάρα θέλει κάποια επισκευή, κανόνισε την πορεία σου“, έτσι θα αποφεύγαμε τις περιττές κουβέντες. Ούτως ή άλλως, δεν υπάρχει πράμμα που δεν επισκευάζεται σήμερα, άσε που το όργανο σφυράει πλέον!

    Δυστυχώς, δεν είχα τη δυνατότητα να δω το όργανο πριν την αγορά από κοντά ο ίδιος, αυτό είναι το μόνο μου σφάλμα. Όταν μου λες όμως ότι το όργανο επισκευάστηκε, αυτό το εκλαμβάνω σαν πληροφορία, καταλαβαίνεις τί σημαίνει αυτό, έτσι δεν είναι;

    Το ότι έχεις τη συνείδησή σου ήσυχη, είμαι απολύτως βέβαιος, γιατί στο δικό μου σκέλος της εμπορικής μας συμφωνίας στάθηκα ακριβέστατος και κύριος (έχουμε και κοινό μάρτυρα τον από πάνω, έτσι;), ενώ εσύ δε μπήκες καν στον κόπο να με ενημερώσεις (έστω και με ένα σύντομο email) ότι έλαβες τα χρήματά σου. Κι όχι τίποτα, κρίμα, επειδή θεωρείσαι και «γνώστης» στην πιάτσα...

    Τέλος, αναφέρω (ό,τι ανέφερα σε προσωπικό email) στον φίλο από πάνω: τις φιλίες δεν τις μετράνε με κιθάρες ή πλάκες γραμμοφώνου! Ούτε και μπαίνουν στη μέση οι φιλίες στις επαγγελματικές συμφωνίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητε Θαναση

    Το οργανο οταν το παρελαβα απο τον Τασο τον Κατσιφη δεν ειχε πραγματικα κανενα προβλημα.
    Εχωντας τεραστια πειρα σε παλια οργανα τετοιου ειδους οργανα τα σεβομαι οσο οτιδηποτε.
    Εχουν μια ιστορια και δεν βρισκονται ευκολα.
    Αυτα που αναφερεις ειναι ανακριβεις.
    Το οργανο εφαγε ολοκληρωτικη επισκευη και οχι καποιες τσαπατσουλιες για να φυγει οπως λες εξαλλου δεν επαιζε πριν την επισκευη , τρομαξαμε να την δωσουμε γιατι δεν θελαμε και ειχαμε αναγκη
    Ο λογος που επισκευαστηκε ηταν για να παιξει και οταν πηγα στον Μαστορα του ειπα πληρης επισκευη οπου χρειαστει σε κολληματα και διορθωσεις.Οταν την παρεδωσα στον Νικο δεν ειχε το παραμικρο ,ουτε ειδα κατι που να μου δημιουργησε την εντυπωση οτι κατι ελλειπε,αυτο μου το διαβεβαιωσε και ο Κατσιφης και εγω πραγματικα ημουν ικανοποιημενος με το αποτελεσμα της επισκευης μεχρι το σημειο που ηταν στα χερια μου
    Αμα ηθελα με τα ιδια λεφτα που στην πουλησα θα μπορουσα να την δωσω και ανεπισκευαστη αλλα δεν το εκανα ,νομιζω 700 ευρω για μια επισκευασμενη κιθαρα του Απαρτιαν δεν ειναι κανα μεγαλο ποσο για να ανοιξουμε καν τετοια συζητηση ποσο μαλλον οταν μιλαμε δε για τον καλυτερο μαστορα εν Ελλαδι στο ειδος του .
    Για την επισκευη Τωρα
    Αναφερεσαι στην ρωγμη στο καπακι
    Αυτο που λες εσυ ρωγμη ειναι η ενωση των δυο καπακιων η γνωστη ραφη ,αυτο ειχε ξεκολησει απο την αρχη οταν την πηρα και αυτο αποκατασταθηκε απο τον Μαστορα ,ολα τα οργανα την εχουν απλα σε καποια φαινεται σε καποια οχι
    Τα κλειδια εγω τα βρηκα πολυ καλα,αλλα οπως σου πα αυτο ειναι θεμα γουστου του καθενος δεν ηταν καινουργια ηταν του 70 αλλα κουρδιζαν κανονικα και σαφως προτιμησα κλειδια της μανας της απο οποιαδηποτε αλλα καινουργια.
    Εν κατακλειδι
    Μπορεις οποτε θες να μου επιστρεψεις την κιθαρα πισω και εγω να σου δωσω τα λεφτα σου,απο εκει και περα πιστευω οτι τα περισσοτερα λογια μονο καλο δεν κανουν.Το πραγμα ειναι απλο δεν σ'αρεσει το επιστρεφεις...
    Ενα τελευταιο θα καταθεσω ως προσωπικη μου αποψη για αυτο το οργανο χωρις ισως να χρειαζεται , η συγκεκριμενη κιθαρα ηταν η καλυτερη ακουστικη παλια κιθαρα που επαιξα ποτε μου ,σε αυτο συμφωνει και ο φιλος μας ο Νικος που εχει μια τετοια κιθαρα και εχει παιξει πολλες Απαρτιαν και αυτος ,εγω παλι σου λεω οτι εχω την συνειδηση μου ησυχη ο ζημιες ειχαν διορθωθει ως οφειλαν ,αν ομως ο Γερμανος μαστορας πιστευει οτι δεν εχει γινει καλη δουλεια ,αυτο δεν ειναι πια θεμα μου δικο μου οποτε ας μιλησουν οι μαστορες για αυτο μεταξυ τους,εξαλλου οι μαστορες παντα βρισκουν λαθη ο ενας για τον αλλο .

    Χαιρετω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σταύρο, σαφέστατα και ΔΕΝ ανεφέρομαι στην ραφή της ένωσης των 2 κομματιών που απαρτίζουν το καπάκι, γι αυτό άλλωστε έγραψα "στην αριστερή πλευρά".

    Για μένα δεν υπήρχε και δεν υπάρχει θέμα για τον ήχο, που είναι πραγματικά εξαίσιος και το γράφω ξεκάθαρα.

    Εγώ περιέγραψα την κατάσταση στην οποία παρέλαβα την κιθάρα και με τις γνώσεις που έχω μέχρι τα σήμερα (οργάνων και μη), η κιθάρα ήθελε απαραίτητα συμμάζεμα και συμμαζεύτηκε.

    Ή μήπως έχουμε τίποτα προηγούμενα και θέλω να σε συκοφαντήσω;

    Να μην ξανακάνουμε όμως κύκλο: ο χώρος εδώ δεν λειτουργεί με λογοκρισία, τα σχόλια είναι όπως είδες ελεύθερα, έγραψες τα όσα ήθελες, ο φίλος επίσης. Ο καθένας λοιπόν ας βγάλει τα συμπεράσματά του και ας πάμε παρακάτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εξαιρετικό άρθρο..Χείμαρρος είσαι φίλε μου...
    Εχεις ταλέντο στην αφήγηση πολύ σπάνιο..
    Τελικά όλοι κοιτάνε να τα αρπάξουνε. Λίγοι είναι τίμιοι και καθαροί.
    Αυτό που μένει όμως είναι ότι η δουλειά έγινε για αυτό το απόκτημα στην κυριολεξία...
    ΕΥΓΕ και πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν θέλω να λάβω θέση ως προς την "διένεξη", ωστόσο υπάρχουν μάστορες και μάστορες, οι οποίοι κάνουν διαφορετικού επιπέδου δουλειά. Δεν είναι όλοι κατάλληλοι για την επισκευή ενός τέτοιου οργάνου, ίσως αυτό να συνέβη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. δηλαδή βγάλατε το συμπέρασμα πως ο σταύρος ο κουρούσης και ο τάσος ο κατσίφης κοιτάνε να τα αρπάξουνε και δεν κάνουν δουλειά επιπέδου; πίκινε δεν δικαιούμαστε αβασάνιστα να κατηγορούμε δημόσια, έχω σκυλομετανιώσει που δεν πήγα εγκαίρως την κιθάρα για επανεξέταση (μόνο για την ένωση μπράτσο/σκάφος μιλάω).
    έχω πάρει όργανα από τον σταύρο, ίσα-ίσα ήταν πλήρως επισκευασμένα και μάλιστα σε προσεκτικά επιλεγμένους μαστόρους, ειδικούς σε τόσο παλιά όργανα. και ο κατσίφης είναι ένας από αυτούς, όσο λίγο τον ξέρω και έχω δει δουλειά του.
    συμφέρον δεν έχω, και ανέλαβα τις ευθύνες μου αλλά παραδόξως κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτό. δεν είμαι επώνυμος για να'χουμε να λέμε...
    ζητώ συγγνώμη αν αδικώ κάποιον,
    ο φίλος από το πρώτο σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νίκο,

    αρχικά, την ανωνυμία την επέλεξες μόνος σου στο αρχικό σου μήνυμα και το σεβάστηκε ο χώρος αυτό, υπάρχει μήπως παρανόηση από πλευράς μου ή κάποιο πρόβλημα πάνω σ’ αυτό;

    Δεύτερον, όταν γράφεις „δηλαδή βγάλατε το συμπέρασμα“, σε ποιούς αναφέρεσαι; Σου δώθηκε η εντύπωση ότι κάποιοι γράφουν εδώ μέσα στοχευμένα ή ομαδισμένα; Οι σχολιαστές είναι υπεύθυνοι για τα γραφτά τους και δεν εφαρμόζεται τακτική του moderation ή της λογοκρισίας.

    Τρίτον, γιατί „κατηγορώ αβασάνιστα“; Αν είχα παραλάβει το όργανο όπως περιγράφει, θα είχα κανένα λόγο;

    Τέταρτον, να δεχτώ ότι ο Σταύρος και ο Τάσος και δεν έχουν καμμία ανάμειξη (δλδ ο καθένας έπραξε το κομμάτι του ως πρέπει) και ότι εσύ φέρεις εξ ολοκλήρου την ευθύνη. Στο είπα και τηλ. όσο είχες την κιθάρα, ότι χαίρεις της εμπιστοσύνης μου σα γνώστης και φίλος (ή κάνω λάθος;). Θες να τα χαλάσουμε για μια κιθάρα, επειδή (εδώ είναι το παράδοξο) σκοτώθηκες να μ εξυπηρετήσεις;

    Τί λοιπόν δεν βρίσκεις εντάξει από πλευράς μου και τί προτείνεις; Στη θέση μου εσύ τί θα έκανες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στην θεση σου φιλε Θαναση
    Θα γυρναγα την κιθαρα Πισω και θα ζηταγα τα λεφτα μου αφου δεν ημουν ευχαριστημενος απο το οργανο που πηρα και αφου διεπιστωσα τοσο σοβαρα προβληματα που οπως αναφερεις δεν στα ειχαμε πει και σε κοροιδεψαμε ,πρωτα θα εκανα αυτο και αν σου αρνιομουν φυσικα οτιδηποτε μετα ας καθοσουν να μας σουρεις στο μπλογκ οσα θες.Φυσικα και δεν εχουμε προηγουμενα αλλα... και τηλεφωνο μου ειχες και μειλ μου και δεν με ενημερωσες για τιποτα απο ολα αυτα οταν παρελαβες την κιθαρα θα μπορουσε να μου ειχες στειλει φωτογραφιες να ειχες φωναξει να μου χες τηλεφωνησει, οτιδηποτε και εγω απο εκει και περα θα αναλαμβανα τις ευθυνες μου ομως τιποτα απο αυτα δεν εγινε,σπασιμο εξακολουθω να υποστηριζω οτι δεν υπηρχε και αν ειναι δυνατον δηλαδη καποιος να πιστευει καποιος οτι υπηρχε σπασιμο σε καπακι ακομα και μετα απο επισκευη ,ημαρτον!! ,οταν ερθεις ελλαδα φερε την κιθαρα να τα πουμε απο κοντα και να σου πω πληρως τι ακριβως εγινε και να σε παω στον μαστορα κατευθειαν να συννενοηθεις μαζι του , , μαγκια σου.Οσο για την δουλεια του Τασου Κατσιφη ολοι ξερουν στην πιατσα ποσο καλος μαστορας και επισκευαστης ειναι και τον παραδεχονται ακομα και συναδελφοι του τους οποιους εγω τουλαχιστον εκτιμω πολυ ,οπως σου ειπα παλι στην αρχη παντα καποιος μαστορας θα πει κατι για την επισκευη του μαστορα ,εκτος και αν ειναι μαστορας γιατι τα λογια που λες στην περιγραφη δεν νομιζω οτι ειναι δικα σου επισης αλλη φορα αφου εχεις τοσες πολλες απαιτησεις απο μια επισκευη καλυτερα να μην βαζεις φιλους σου να τρεχουν να σε εξυπηρετησουν και να βρισκουν τον μπελα τους και μαλιστα να εκτιθονται και δημοσιως καλυτερα να ενεργεις μονο σου ,δεν νομιζω οτι ειναι σωστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σταύρο δεν επικοινώνησα μαζί σου, επειδή (όπως σου ξανάγραψα) η κιθάρα έφυγε από τα χέρια σου και φιλοξενήθηκε αλλού για βδομάδες, καθώς έτσι τα είχαμε συμφωνήσει οι δυο μας.

    Με το που την έλαβα όμως, ο κοινός μας φίλος ενημερώθηκε άμμεσα (μπορεί να το επιβεβαίωσει και καταστεναχωρέθηκε μάλιστα) και φρόντισε να επικοινωνήσει, τόσο μ’ εσένα, όσο και με τον Κατσίφη (μου έδωσε μάλιστα και το τηλ. του να τον πάρω, πράμμα που επίσης δεν έκανα). Τα ξανάγραψα (βλέπε άρθρο), καθώς τις απαντήσεις/αντιδράσεις σας μου μετέφερε.

    Βλέπεις όμως, επειδή εγώ δε θέλησα να στερήσω τα δίκια σου/σας, απαρίθμησα τί είχε και τί δεν είχε η κιθάρα. Τί θα ήθελες λοιπόν να συζητήσουμε ή να κάνουμε από αυτή την απόσταση; Η κιθάρα έχριζε άμεσσης επισκευής. Και να στη φέρω κάποτε να τη δεις, ευχαρίστως, αλλά τί νόημα έχει από τη στιγμή που φτιάχτηκε και παίζει έξοχα;

    Άντε και σου λέω εγώ: δε φταις ρε Σταύρο! Από τη στιγμή που ο Νίκος πρόσεξε και σεβάστηκε το όργανο (και είμαι βέβαιος γι αυτό) και αφού δεν πιστεύουμε στα βουντού, ε, άρα η επισκευή δεν ήταν σωστή. Δεν ανοίγει μια κιθάρα μετά από λίγες ώρες νορμάλ παιξίματος αν δεν έχει προδιάθεση, τί άλλο να πω;

    Όπως εσύ μου κάνεις την παραίνεση για το μέλλον (δλδ να μην στέλνω γνωστούς και υποχρεώνομαι, που δε το συνηθίζω είναι η αλήθεια και ναι, ήταν σφάλμα μου), να σου πως κι εγώ με πάσα ειλικρίνεια τα εξής:

    τα λεγόμενά σου εδώ, δεν θίγουν εμένα στην προκειμένη, αλλά το Νίκο, που επιχείρησε να κρατήσει τα μπόσικα.

    Εσύ με τη σειρά σου, κοίταξε να είσαι σαφέστερος και προσεκτικότερος στο μέλλον, γιατί αυτό είναι το αλισβερίσι και τίποτα παραπάνω. Και στο φινάλε το ξαναλέω: τα λεφτά δεν ήταν το θέμα, παρά οι μη-εξηγήσεις και οι πολλές ομιλίες, εκεί μου τη δίνει εμένα.

    Νομίζω ότι ειπώθηκαν ουκ ολίγα (εκτός από την πλευρά του Κατσίφη βέβαια) και ο καθένας φέρει τις ευθύνες του. Τα σχόλια ήταν και θα είναι ανοιχτά, αν θέλει να μπει και ο Κατσίφης, ευχαρίστως. Και μη ξαναϋπαινιχτείς σε παρακαλώ ότι γράφω εγώ ανώνυμα...υποτιμάς τη νοημοσύνη μου, είμαι πολλά, αλλά σίγουρα όχι βλάκας.

    Και να ξέρεις Σταύρο, ότι αν εγώ είμαι ο συκοφάντης, τα ψέμματα μου δε θα βαστήξουν για πολύ. Έπειτα, τί έχει να φοβηθεί ο σωστός επαγγελματίας Κατσίφης (συ είπας) από μένα τον "λαζογερμανό και ψεύτη";

    Κάντε αν θέλετε και „αντι-πίκινος blog“ και βγάλτε το άχτι σας...τι άλλο να σου πω; Αν νομίζεις ότι δημιούργησα το όλο σκηνικό για να σπάσω πλάκα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν ειπα οτι εισαι ψευτης αλλιμονο αλλα θα επρεπε να μου στειλεις καποιες φωτογραφιες για να καταλαβω τι ειναι αυτο που παρελαβες γιατι εσυ μας περιγραφεις μια κακιστη κατασταση του οργανου που απεχει παρα πολυ απο το πως ηταν η κιθαρα οταν την πηρα απο τον μαστορα ,εξαλλου ο λογος που την πηγα στον μαστορα ηταν για να την φτιαξει και να μεινει ευχαριστημενος ο αγοραστης η εγω αν την κρατουσα,Η κιθαρα σε διαβεβαιωνω ξανα ηταν αριστη οταν την πηρα και επαιζε φανταστικα ,την ελεχξα εξονυχιστικα και δεν ειδα τιποτα το μεπτο ,ουτε ο καβαλλαρης εδειχνε ανησυχια και ο Μαστορας μου ειπε ετοιμη ,εγω απο εκει και περα ημουν βεβαιος οτι ηταν ενταξει και μαλιστα εχω ανθρωπο σπουδαιο μουσικο φιλο που την ειδε την ημερα που την παρελαβα αν θες στειλε μου μειλ να σου πω για ποιος ειναι και θα καταλαβεις.Ημουν στην διαθεση ανα πασα ωρα ,δεν νομιζω οτι ειχα καποια αρνητικη σταση απενταντι σου οταν μιλησαμε Ουτε να σου εδωσα τετοια εντυπωση το τηλ μου και το μειλ μου στα ειχα δωσει ,το μονο που μου εμαθα ηταν καποια ανησυχια του Νικου για την ενωση οσο η κιθαρα ηταν εδω ,που οσο την ειχα εγω υπηρχε προβλημα,οταν ομως η κιθαρα εφυγε απο τα χερια του Νικου περα απο το πιθανως προβληματακι στην ενωση που ουτε αυτο ειναι σιγουρο (πολλα παλια οργανα εχουν ενα κενο εκει που ειναι φτιαγμενο ετσι απο την μανα τους)το οργανο ηταν σε αριστη κατασταση επισκευαστικα και παντα με γνωμονα οτι μιλαμε για παλιο οργανο ,ουτε ρωγμη υπηρχε ουτε τιποτα αυτο ειναι σιγουροοταν μιλαμε για επισκευη μιλαμε για κανονικη επισκευη οχι τσαπατσουλιες καθως εχω μαθει να σεβομαι πολυ τα παλια οργανα ,επειδη ομως μου αναφερε ο Νικος οτι σου την εφερε αλλος τελικα την κιθαρα μηπως θα πρεπει να αναζητησεις αλλου την ευθυνη τελικα μηπως η μεταφορα του οργανου ηταν αυτη που εφερε αυτα τα αποτελεσματα ,μηπως οφειλες να αφαλισεις το οργανο κατα την μεταφορα του γιατι και ο Νικος ειναι ειλικρινης ατομο και απο οτι λεει το καπακι δεν ειχε κανενα προβλημα απολυτως και δεν μπορει η κολλησεις να ανοιγουν ετσι απο την μια μερα στην αλλη ,κατα τι να πω και εγω λυπαμαι για την ταλαιπωρια αλλα δεν μπορω να ξερω τι εχει γινει πραγματικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ποια ανωνυμία; από την αρχή δήλωσα ποιός είμαι. όσο για τα σχόλια του διστόμου και του ανώνυμου, απλά (πολύ απλά όμως, δεν μου αρέσουν οι θεωρίες συνομωσίας) βασισμένοι στην εκδοχή σου βιαστήκανε να βγάλουν αρνητικά συμπεράσματα εις βάρος "επωνύμων" συλλεκτών και οργανοποιών -ζουμερός στόχος είναι η αλήθεια. για μένα ποιός θα ενδιαφερθεί αν κατηγορηθώ για πλημμελή φροντίδα της κιθάρας...
    εν πάσει περιπτώσει, αφού δεν πήγα εγκαίρως την κιθάρα στον κατσίφη για εξέταση, σου είχα ξαναπεί νομίζω να επωμιστώ την επισκευή της ένωσης μπράτσου-σκάφους (και μόνο). ένα παλιό όργανο είναι ένας παππούς, κάθε λίγους μήνες τα πηγαίνω στο μάστορα για τσεκ-απ και δεν θα τον κατηγορήσω αν ξεκολλήσει κάτι με αλλαγή καιρού, πόσο μάλλον σε ταξίδι με αεροπλάνο.
    το ξαναλέω, δεν υπήρχε θέμα πρόχειρης επισκευής με σκοπό την πώληση, είναι κρίμα να υποστηρίζεται αυτό. τέτοιο ντόρο θα έπρεπε να είχαμε κάνει αν είχαν γίνει ανεπανόρθωτες αλλοιώσεις/ζημιές στο όργανο κατά την επισκευή, όχι τώρα που χαρήκαμε όλοι τέτοια όργανάρα σε ετοιμοπόλεμη κατάσταση -και μας λείπει ρε γμτ...
    νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μόλις ανακάλυψα την δημοσίευση.
    Δεν ξέρω αν κάνω καλά που μιλάω αλλά είχα παρόμοια εμπειρία με όργανο που πήρα από τον Σταύρο. Μπουζούκι παλιό, του 60 απo Ebay, φωτογραφίες με καβαλάρη και μαγνήτη ideal επάνω, πληρώνω επιπλέον και ένα ποσό για αγορά φτηνής θήκης. Το μπουζούκι έφτασε στο μάστορα τελικά χωρίς μαγνήτη (δεν έμαθα ποτέ γιατί) χωρίς καβαλάρη (λέει τον έχασε αλλά έτσι και αλλιώς ήταν χαλασμένος, ποτέ δεν θα μάθουμε) και στην ποιο ξεφτίλα διαλυμένη θήκη, ενώ είχα πληρώσει για μια φτηνή.Η θήκη αυτή διαλύθηκε εντελώς την προηγούμενη βδομάδα κατά το ταξίδι της προς Λονδίνο, με αποτέλεσμα να μου ανοίξει και μια δόγα στο όργανο.
    Δεν μίλησα ποτέ αλλά τώρα βλέπω ότι τα κάνει και αλλού. Θα έπρεπε να είχα μιλήσει νωρίτερα.
    Γράφω στο ρεμπέτικο φόρουμ ως ALΚ. Γράφω όχι μόνο γιατί δεν με ικανοποίησε η συναλλαγή αλλά γιατί πλέον βλέπω ότι ο συγκεκριμένος μεταπράτης έχει αυτό το σύστημα. Δυστυχώς οι συναλλαγές μέσω Ebay δεν παίρνουν ακυρώσεις οπότε δεν θα μπορούσα να είχα αλλάξει κάτι.
    Στη διάθεσή σας στο φόρουμ για περισσότερες πληροφορίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φίλε μου παρατηρώντας τις φωτογραφίες του οργάνου φοβάμαι πως η συγκεκριμένη κιθάρα είναι κλασσική και όχι λαϊκή - ρεμπέτικη κιθάρα με τον ανάλογο ήχο βεβαίως. Μιλάω από προσωπική εμπειρία καθώς είμαι κάτοχος μιας Γρηγ. Απαρτιάν λαϊκής κιθάρας του 1954, την οποία παρεπιπτόντως έχω προς πώληση καθώς παίζω blues-ragtime-slide, και αυτός ο "ατάκα" ήχος της δεν με συγκινεί σε αυτά τα παιξίματα. Κατα τ' άλλα το να κρατάω ένα όργανο που είναι αξιόπαικτο μόνο και μόνο για τη συλλεκτική του αξία είναι λίγο ματαιόδοξο...μπορεί να "αναστηθεί" σε κάποια άλλα χέρια...!!! Για πληροφορίες geotsouk@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ποια ειναι τα χαρακτηριστικα μιας λαικης κιθαρας???εχω κι εγω μια "λαικη" κιθαρα, συρματινες χορδες αλλα τα κενα μεταξυ των χορδων οπως της κλασσικης, δειχνει μειγμα κλασσικο λαικο, ψαχνω στο νετ αλλα δε βρισκω κατι που να εξηγει πως ηταν δομημενες οι λαικες κιθαρες!!! αν μπορεις να με βοηθησεις, ευχαριστω!!!

      Διαγραφή
  16. Φίλε μου,

    η κιθάρα είναι λαϊκή με συρμάτινες χορδές, έχοντας τον ωραίο χαρακτηριστικό ήχο της εποχής. Φαίνεται άλλωστε και από τον κάτω καβαλάρη, άσε που αν ήταν κλασσική θα είχε γίνει ήδη τόξο!

    Στα υπόλοιπα έχω ήδη απαντήσει με email.

    Να καλοπερνάς,

    Πίκινος

    ΑπάντησηΔιαγραφή